پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
فناوری اطلاعات در صنایع معدنی

فناوری اطلاعات در صنایع معدنی

- 1402/05/01

رویداد ملی فناوری اطلاعات در صنایع معدنی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، رویداد ملی فناوری اطلاعات در صنایع معدنی در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

مسعود میرزائی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این پارک در حوزه هوشمند سازی و فناوری اطلاعات برنامه‌ها و ایده‌های جدیدی دارد که با یاری صنایع امکان استفاده و بهره برداری از آن در دست اقدام است.

وی افزود: موضوع مطالعات در بخش تحقیق و توسعه بسیار مهم است و ارزش افزوده بسیاری به خصوص در حوزه صنایع فولاد و معدن دارد به طوری که یک میلیون تومان هزینه، موجب سود 22 برابری در صنایع فولاد و معدن خواهد بود.

میرزائی شهرابی ادامه داد: هوشمند سازی در نسل چهارم صنعت بسیار مهم است و برای این مهم باید بهروری موجب رسوخ فناوری شود و در این ارتباط موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار با اهمیت است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه پیشرفت‌هایی که در دنیا دیده می‌شود موجب تلاش برای انجام وظیفه و رسالت نخبگان برای عقب نماندن از عرصه رقابت بین المللی است، اظهار کرد: اگر بتوانیم موضوع عرضه و تقاضا را با توجه به ظرفیت‌های استان در اختیار صنعتگران قرار دهیم می‌توانیم به نقش اقتصاد دانش بنیان و تاثیر آن در تولید ناخالص ملی نیز امید بسیار داشته باشیم.

در ادامه مدیر عامل فولاد سنگان در این رویداد گفت: اقتصاد دانش بنیان از مسائل روز دنیا است و بسیاری از فرصت‌هایی که در کشورهای توسعه یافته توانسته در تولید ناخالص ملی آنها تاثیرگذار باشد ناشی از اختراعات، اکتشافات، تولیدات دانش بنیان و فناوری است.

علی امرائی افزود: سهم اقتصاد دانش بنیان در کشور ما یک رقمی و ناچیز است و باید برای رسیدن به اقتصاد هوشمند، این موضوع پیگیری شود.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا، اکنون در حال نابودی و کمرنگ شدن هستند زیرا موضوع استفاده از دانش‌های نوین و هزینه برای تحقیق و توسعه را جدی نگرفتند.

نایب رئیس هیات مدیره فولاد سنگان بیان کرد: اکنون انقلاب صنعتی نسل چهارم در حال شکل گیری است و بشر در قرن 21 به اندازه تمام اعصار گذشته خود پیشرفت داشته است و شاهد تحولاتی جدید به اندازه تمام قرن‌های گذشته هستیم.

امرائی گفت: اکنون موضوع هوشمندسازی در کشور ما و صنعت فولاد باید به سمت و سویی برود که با افزایش بهروری شاهد کاهش مصرف سوخت، انرژی و در نهایت آلودگی محیط زیست باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات انقلاب صنعتی نسل چهارم، حذف بسیاری از مشاغل را در پی دارد، افزود: تربیت نیروی انسانی با توجه به چالش‌های انقلاب صنعتی و تربیت نیروی متخصص باید در اولویت باشد تا آنها با تخصص‌های جدید دچار این بحران نشوند.

در ادامه این رویداد شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت، اتوماسیون صنعتی، معدن و متالورژی افتتاح شد.

این نمایشگاه از 31 تیرماه تا 3 مردادماه همه روزه از ساعت 16 تا 21 پذیرای مهمانان خواهد بود.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.